Monday 27 July 2015

Kuala Kubu Baru tumpuan Dunia bagi peminat sukan extreme PARAGLIDING..

PARAGLIDING...

PARAGLIDING Sukan extreme yang baru bertapak di kuala kubu baru.. Ia menjadi satu tarikan terbaru bagi Kuala Kubu Baru yang sebelum ini dikenali sebagai "PEKAN COWBOY"

Mungkin satu ketika nanti gelaran sebagai Pekan Cowboy akan lenyap dan digantikan dengan gelaran baru "Pekan Sukan Extreme Paragliding"..

Tahukah anda, Sukan paragliding ini lebih kurang macam main payung terjun,,, Duduk kat tebing tinggi kemudian dialuri dengan angin yang baik, payung terbuka dan kemudian jump... Terbang diudara seperti burung... Kemudain mendarat dgn selamat.. Tempat landing adalah di Taman Millenium berdekatan dengan Darul Quran JAKIM..

Awal tahun ini telah diadakan satu pertandingan peringkat antarabangsa yang disertai oleh pelabagai negara, Malaysia, Cina, Indonesia, Brunei, Rusia Dll..

Disini sy ambil copy paste gambar daripada teman sekerja ustaz muktasyaf ibrahim yang turut serta dalam sukan ini yang asalnya sekadar photgrpher tetapi skrg dah boley "fly" sorang2...

Jadi kepada paraglider dan peminat2 sukan ini yang ingin datang tengok diorang main benda ni maka bolehlah tempah homestay saya... Seri Mawar Homestay Kuala Kubu Baru,hehe..dengan tapak main paragliding dalam 3km sahaja dengan taman millenium. 

Untuk tempahan boleh hubungi 0136433992 seri mawar



Gambar ustaz muktasyaf main paragliding... yang di tunjuk tu adalah Darul Quran Jakim Kuala Kubu Baru..



Tu gambar menarik yang dia ambil.. Betul2 tgh fly melalui Darul Quran Jakim...

No comments:

Post a Comment